13 Eylül 2010 Pazartesi

BEĞENDİK ABİ - URLA


Bayram tatilini yıllık izinle birleştirip Urladaki yazlığımıza gittik. Tatil biraz uzun olunca Çeşme’den farklı yerlere gitme şansı da yakaladık. Rotamızın içinde Urla’nın merkezindeki Malgaca Çarşısı da kısa süreliğine yer aldı , bu arada Beğendik Abi isimli enfes bir esnaf lokantası keşfettik.

Beğendik Abi benim gibi Ege yemeklerine düşkün bir adam için adeta bir cennet. Her türlü Ege yemeklerini , otlarını ve bunlar dışında beğendi gibi elbasan gibi geleneksel yemekleri yapıyorlar.

Mutfağın başında Handan Hanım bulunuyor. Kendisine aile fertleri yardımcı oluyor. Çok sempatik , konuşkan ve güleryüzlü bir aile. Yemeğe başlamadan sıcak bir karşılama ile artı puanları topluyorlar. Gözünü sevdiğim memleketim ...

Ben gittiğimde çalkama isimli ot kavurmasını yedim , gittiğinizde başka yemek bile yeseniz mutlaka isteyin. Mevsimin taze otu ne ise , ısırgan – arapsaçı – turpotu , karıştırarak kavuruyorlar ki enfes bir lezzet. Hem de çok hafif. Bir de yaprak sarmaları var ki küçük parmaktan küçük o derecede.



Bunun dışında özel sipariş ile hazırlanan Urla güveci yapılıyormuş ki yiyenler öve öve bitirememiş. Ben yemedim o nedenle yiyenlerin yalancısıyım. Yolunuz düşerse akşam için sipariş edebilirsiniz.

Tatlılarda da iddialı Handan Hanım. Biz rahmetli babaannemin spesiyali olan Girit Böreği’ni denedik , babaanneminkine yaklaşmasa da enfesti. Çok ince baklavalık hamurun arasına tatlı lor döşeniyor ve üzerine şerbeti dökülüyor. Oldukça hafif ve çok lezzetli bir tatlı. Bizim tarife göre içinde daha da hafif olsun diye nane oluyormuş.

Urla’ya yolu düşenlere mutlaka ama mutlaka öneriyorum. Malgaca Çarşısı içerisinde kime sorsanız gösterir bir yerde bulunuyor. Fiyatlar çok ama çok makul. Adambaşı ortalama 15 liraya tatlınızla beraber yemeğinizi yersiniz.

Afiyet Olsun. EAT RESPONSIBLY .

Hiç yorum yok: